Sunday 31 January 2010

Pustaka Madrasah Tarbiah

Khat hasil karya anakanda Firdaus @Salleh bin Mustafa


31 Januari 2010
TAHUN 2010 Pemuda Madrasah Tarbiah (MT) sudah mula mengatur program melengkap himpunan buku di Mini Perpustakaan. Biar kecil tapi usaha ini sudah menampakkan kecerahan jiwa ilmu bagi kumpulan Pemuda MT. Tahniah dengan perlantikan AJK baru dengan memasukkan program mari mengumpul dan membaca buku . Semoga mendapat kerjasama teman-teman pemuda seangkatan. Semoga juga anakanda Firdaus @Salleh bin Mustafa selaku Ketua Pemuda dan Rafli sebagai Setiausaha terus meningkatkan program berkaitan dengan buku.
Sumbangan buku-buku sudah dimulakan oleh DAWAMA yang menyampaikan koleksi buku sempena pelancaran buku Kasih Bonda pada bulan Ogos 2009. Kita masih menunggu sumbangan daripada penulis Putera Gombak ataupun anda yang pernah mendapat pendidikan di MT kita di masa lalu.
Secara tidak rasmi , dalam mesyuarat program Bersih Sungai dengan Kumpulan Hijau UIAM, Tuan Khairusy Syakirin telah sudi menjadi penasihat Mini Perpustakaan MT. Anakanda Pemuda harus bersedia mengurus program lanjutan. Dato' Dr Ahmad Kemala salah seorang yang pernah mengaji di MT diharap sudilah melibatkan diri dalam acara di pustaka MT kelak. InsyaAllah. Maju jaya untuk semua Pemuda MT , anakanda Kampong Bandar Dalam dan kerabat MUAFAKAT.
Bagi para sahabat FB yang sudi mengadakan kegiataan bersama di MT adalah amat dialukan. Apa lagi yang sudi menyumbang buku-buku , tentu menambah bahagia kami, dan Pemuda MT. Semoga niat murni Tuan dan Puan akan memberi inspirasi anakanda Pemuda kita untuk lebih maju berdikari dengan rangkaian ilmu daripada buku apalagi kesudian para penulis yang dapat dijalin penuh kasih mesra demi seumah anak bangsa.
01022010
Bandar Baru Bangi

No comments: