Sunday 9 May 2010

Kerabat Mestika Hati di Gombak

DALAM keriuhan, kekecohan menampilkan Pelancaran Adat Melayu dan Warisan Negeri Selangor (PADAT), dan latihan Mestika Hati, kutinggalkan Kecak dan Adik yang sudah sarat menunggu kelahiran anak masing-masing. Hampir terlupa juga menyediakan tempat lahir anak-anak itu....akhirnya muncul juga di celah-celah hari pelancaran. Kali ini muncul wajah-wajah manis lucu, ada bergaya dengan bulu Bucuk yang sudah menghilang, tompok hitam putih seakan anak panda, seeekor hitam penuh dan seekor belang rimau. Dua bapak yang memang kami kenal....sayang Bucuk tidak melihat bayi comel iini, kelabu....telinga dan hidung coklat , macam musang.....Kecak kini melahir 5 ekor dan 3 ekor anak Adik. Semoga kerabat Mestika Hati ini sehat dan berumur panjang..

Kecak memang letih melayan kerenah 5 ekor anaknya, kadang bertumpang dengan anak Adik, si hitam...berlumba-lumbah mencari susu sang ibu....


Si gebu Abu bermata musang jeli. Si Panda, hidung hitam terkedek...Ada Lilin, Lalat entah apa lagi Cik Bulan yang memberi nama....seluruhnya melengkap Mestika Hati Kami, anak negeri....Satu nak hadiah ke Mim Mustika, tapi minta izin Cik Bulan dulu ya ????

******
Gombak
09052010

4 comments:

umi_e said...

Salam...

Kak Zai... comel-comelnya... mereka di mana semuanya? Nak pergi tengok boleh? ;)

SITI ZAINON ISMAIL said...

belum habis pantang...heee. kalau melor ada rumah kita petang petang dengan kerabat Mestika Hati ya.....

Mawar said...

Bonda Siti
TAHNIAH! selamat Hari Ibu buat bonda!

SITI ZAINON ISMAIL said...

Terima kasih Mawar, hari ibu sungguh dengan 8 ekor anak kucing...keluar rumah harus sudah mereka di susui ibunya. Tidurkan dulu....keluar minggu ini terbatas...juga 4 jam harus kembali lagi melihat mereka, si ibu masih bingung menjaga anak-anak yang kali ke 2 di lahirkan....kasihan mereka ibu muda Mawar, tak pandai menyusu bayi haaa....program apa cuti kuliah minggu ini?